|
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że z dniem 20 listopada 2011 r. zakończyła się realizacja Zadania 5:
ORGANIZACJA KURSU E-LEARNINGOWEGO „POSTĘPY W STOMATOLOGII”
realizowanego w ramach Projektu pn. "Program rozwoju Akademii Medycznej we Wrocławiu", współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
nr wewnętrzny Projektu: 1/POKL/4.1.1./2008
W ramach realizacji Zadania 5 zapewniono 450 miejsc szkoleniowych, w latach 2009-2011 uczestniczyło 456 Beneficjentów Ostatecznych, którzy zaliczyli łącznie 4 337 kursów e-learningowych uzyskując 17 349 punktów edukacyjnych.
Bardzo serdecznie dziękujemy Uczestnikom kursu e-learningowego za udział w tej formie szkolenia podyplomowego. Mamy nadzieję, że nabyta wiedza zostanie w pełni wykorzystana w codziennej praktyce stomatologicznej i będzie przydatna w dalszym rozwoju zawodowym.
Dziękujemy również Wykładowcom – Autorom modułów e-learningowych za ogromny wkład pracy w przygotowanie materiałów szkoleniowych
Kierownik Kształcenia E-learningowego "Postępy w stomatologii" - prof. dr hab. Urszula Kaczmarek
Administrator Kształcenia E-learningowego "Postępy w stomatologii" - Elżbieta Pecyna-Wiśniewska
Informatyk Kształcenia E-learningowego "Postępy w stomatologii" – mgr inż. Przemysław Kalusiewicz
Projekt współfinansowany ze
środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zadanie 5: Organizacja kursu e-learningowego „Postępy w
stomatologii”
„Program rozwoju Akademii Medycznej we Wrocławiu” współfinansowany przez Unię
Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz z budżetu
państwa (15%) pod nadzorem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 – 2013,Priorytet: IV.
Szkolnictwo wyższe i nauka, Działanie: 4.1. Wzmocnienie i rozwój potencjału
dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym
znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie: 4.1.1. Wzmocnienie
potencjału dydaktycznego uczelni, nr Umowy UDA-POKL.04.01.01-00-010/08-00.
Zadanie 5: Organizacja kursu e-learningowego „postępy w stomatologii”
Uzasadnienie podjęcia działań
Jakość i poziom opieki zdrowotnej, w tym stomatologicznej stale ulega zmianom.
Uwarunkowane jest to dynamicznym postępem wiedzy spowodowanym rozwojem
zaawansowanych technologii. Opracowywane są nowe materiały, narzędzia i
urządzenia , jak również oparte na nich nowe procedury terapeutyczne w celu
zapewnienia pacjentowi najlepszego poziomu leczenia stomatologicznego. Zatem
stomatolog – praktyk aby korzystać z tych osiągnięć musi nieustannie nabywać
nową wiedzę i doskonalić swoje umiejętności kliniczne. Rozporządzenie
Ministerstwa Zdrowia z dnia 6 października 2004 r. (Dz. U. Nr 231, poz. 2326)
wprowadziło obowiązek ustawicznego kształcenia lekarzy weryfikowanego tzw.
punktami edukacyjnymi. Podobnie jak w innych krajach punkty edukacyjne są
środkiem do uzyskania celu, tj. utrzymania przez lekarza wysokiego poziomu
wiedzy fachowej opartej na aktualnych dowodach naukowych. Lekarz powinien w
okresie 4 lat uzyskać 200 punktów edukacyjnych pozyskanych na różnych formach
szkolenia podyplomowego. Pierwszy okres rozliczeniowy rozpoczął się zakończył
się 5 listopada 2008 r. i obecnie rozpoczął się nowy. Zatwierdzono kategoryzację
punktową różnych form doskonalenia zawodowego.
Powszechny dostęp do Internetu sprawia, iż oprócz konwencjonalnego szkolenia
poprzez fizykalne uczestnictwo w kursie można realizować nowoczesną metodę
kształcenie na odległość (distance education, e-learning).
Dlaczego e-learning?
• ułatwia kształcenie ustawiczne i uzyskiwanie punktów edukacyjnych
• zapewnia nieodpłatny dostęp do wiedzy w dowolnym czasie - 24 godziny na dobę
przez 7 dni w tygodniu, bez wychodzenia z domu
• nie generuje kosztów związanych z dojazdem na szkolenia i odpłatnością za
kursy
• stwarza możliwość zadawania pytań i rozwiązywania problemów
• zapewnia każdemu uczestnikowi uzyskanie tej samej ilości i jakości informacji
niezależnie od poziomu umiejętności przekazywania wiedzy przez wykładowcę
• … ale nie może zastąpić konwencjonalnych kursów i szkoleń praktycznych
W okresie od czerwca 2009 do września 2011 zostanie zrealizowanych 27 modułów
tematycznych – kursów e-learnigowych opartych na zakresie poszczególnych
specjalności stomatologicznych.
Moduł – kurs e-learningowy będzie zawierać omówienie problemu i graficzną
prezentację, przypadki chorobowe, słownik pojęć, test zaliczeniowy, forum
dyskusji i pytań oraz ocenę modułu przez uczestników.
Każdy stomatolog po zalogowaniu i wypełnieniu kwestionariuszy zgłoszeniowych
będzie mógł wielokrotnie korzystać z materiału edukacyjnego w trakcie emisji
kursu e-learningowego i rozwiązać test zaliczeniowy dostępny jednokrotnie. Test
zostanie zaliczony na podstawie przynajmniej 60% prawidłowych odpowiedzi, tj. 12
z 20 pytań i potwierdzony przesłaniem certyfikatu ukończenia szkolenia z
podaniem uzyskanych punktów edukacyjnych. Za jedną prawidłową odpowiedź
naliczany jest 1 punkt, a za 1 punkt uzyskuje się 0,2 punktu edukacyjnego, tj.
maksymalnie 4 punkty edukacyjne. Prawidłowe odpowiedzi będą prezentowane po
zakończeniu emisji modułu. Certyfikat potwierdzający ukończenie kursu-modułu
zostanie przesłaniu po wypełnieniu Kwestionariusza oceny modułu.
Stomatolog może skorzystać z wybranych lub wszystkich modułów tematycznych,
uzyskując maksymalnie 148 punktów edukacyjnych.
Zapraszamy do uczestnictwa w programie.
W imieniu Organizatorów i Kierownictwa Projektu wszystkim uczestnikom kursów
życzymy satysfakcji z pozyskiwania wiedzy i uzyskiwania punktów edukacyjnych.
Kierownik Zadania 5: Organizacja kursu e-learningowego „Postępy w
stomatologii”
prof. dr hab. Urszula Kaczmarek |
|